אם בעבר להיות אמפתי לעובדים היה סוג של נטייה אישית של מנהלים, וזה היה נחמד ותו לא, הרי שמאמר שהתפרסם לפני מספר שבועות במגזין הכלכלי פורבס, מצביע על מחקרים רבים שמוכיחים בצורה חד משמעית: האמפתיה לעובדים משפרת תוצאות עסקיות.
לבנות תוכנית עסקית, לנהל, לדחוף לתוצאות…כל אלה נחשבים לכישורי ניהול משמעותיים, אבל בשנתיים האחרונות נושא האמפתיה עלה לצמרת הכישורים הניהוליים שמשפיעים על מגוון תחומים בחברות: מיצירתיות ועד נטישת עובדים.
הסיבה בגללה הרגישות והאכפתיות תופסות מקום בראש טבלת הכישורים הניהוליים, מגיעה כתוצאה מהשפעת הקורונה, ולא על הבריאות של האנשים, אלא על מצבם המנטלי.
הקורונה העצימה את תחושות הדחק (סטרס), החרדה והעצב והשפיעה על יכולות הריכוז והשלמת המשימות של עובדי ומנהלים.
הנתונים עוצמתיים:
67% מהאנשים מרגישים עלייה לחץ שלילי, 57% חווים חרדה, 54% מותשים נפשית, ו 53% עצובים. ההשפעה של נתונים אלה במקומות עבודה היא שכמעט שליש מהעובדים מתקשים להתרכז ו- 20 אחוזים מהם לא משלימים משימות.
מה עושים נגד זה? ברור שצעקות או הבעת חוסר שביעות רצון לא עוזרת, ממילא העובדים מרגישים מצוקה ולחץ, העמסת עוד לחץ עליהם לא תעזור. הפתרון על פי מחקרים הוא אמפתיה. על מה אמפתיה תשפיע לטובה? על מגוון תחומים כמו יצירתיות, נאמנות למקום העבודה, חשיבה חדשנית והשלמת משימות.
אגב, אם אתם רוצים שעובדים לא יעזבו, תהיהו נחמדים אליהם. בתקופת הקורונה מעסיקים מספרים על התפטרויות וקושי במציאת עובדים. רוצים שזה לא יקרה? תהיו נחמדים ואכפתיים לעובדים שלכם: 60% מהנשים שהרגישו כבוד והערכה אמרו ש״לא סביר״ שהן יחשבו על עזיבת מקום העבודה, לעומת 22% במקומות עבודה ״קרים״, בהן לא הרגישו כבוד והערכה.
אז מה לעשות?
לפני הכל: יישרו קו עם המילים שלכם. אם מקום העבודה שלכם מדבר על ״משפחה״, תתנהגו כמו
שאתם מתנהגים לבן משפחה במצוקה. החוכמה היא לא להפריח סיסמאות, אלא לעמוד בזמן צרה באותן סיסמאות.
גלו אכפתיות אמיתית. אתם רואים עובד ? תתעניינו.
רואים עובד במצוקה? תציעו עזרה, פרקטית, כזו שבאמת תגיע לעובד ותעזור לו במצוקה שלו.
בעבר נחמדות, אמפתיה ורגישות לאחר היו נכס חברתי, היום זה גם משתלם עסקית.
למאמר המלא בפורבס: לינק
Comments