לחץ, מה אפשר לעשות איתו?

כולנו חווים לחץ כזה או אחר בימים של הקורונה. מה אפשר לעשות עם זה?

יותר ממיליון ישראלים מרגישים שמצבם הנפשי החמיר או החמיר מאוד בתקופה האחרונה, ויותר משליש מהישראלים סובלים מחרדה ולחץ (נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה). למה זה קורה? המוח שלנו אוהב ודאות, וחוסר הודאות (בריאותי, כלכלי, קיומי) גורם לנו לאובדן שליטה שמביא לפחדים. דרך אגב, אם נדמה לכם שהילדים שלכם או העובדים שלכם לא הרגישו את זה, אתם טועים. לכולם נשמטה הקרקע פתאום. מה אפשר לעשות עם זה? הנה שלושה צעדים מעשיים: 1. לנסות לזהות את אותם דברים שגורמים לנו ללחץ (חדשות, מחשבות על העתיד, לופים של מחשבות שמרגיזות...), רק לזהות ולהביט. זיהוי של מעגלי הנהגות שלא מועילים לנו עושה חלק ניכר בהפחתת הסטרס. 2. הבנה שיש דברים שאינם בשליטתנו (ואם זה לא בשליטתנו ,חבל להוציא על זה כעס/אנרגיה). 3. לשאול את עצמנו בחיוך (בלי שיפוטיות): תגיד/י זה עוזר שאת/ה ככה בלחץ? שלושה צעדים פשוטים, שיעזרו להפחית לחץ בצורה ניכרת בשלב ראשוני. תנסו...יש רק מה להרויח