top of page

מה אחרים חושבים עלייך?

מה התדמית שלך? איך אחרים רואים אותך? עובדים שלך, קולגות, חברים לעבודה, מנהלים בחברות אחרות? איך אתה נתפס בעיני "הציבור"? "עשית לעצמך נזק מאוד משמעותי בהשתלמות הזאת" אמרתי ללקוח שלי. בילינו יחד יום בו הוא עבר השתלמות מקצועית באחד מבתי המלון בארץ. ההשתלמות נבנתה בתמהיל נכון של שיחות סלון, יצירת קשרים, זמן איכותי להכרויות עסקיות, והרצאות מקצועיות. הלקוח שלי, מנהל בדרג בינוני, עשה הכל נכון בזמן ההפסקות, אבל בזמן ההרצאות הוא בעט בדלי אותו הוא  מילא. בדיחות חסרות טעם, הפרעות ובהייה בלתי פוסקת בטלפון הנייד שלו, הרסו את כל הרושם הטוב, ובעיקר מנעו מהאחרים לראות את היתרונות הרבים שיש באיש הזה. תדמית ציבורית היא עניין משמעותי מאוד.  בעידן בו השקיפות הפכה למשמעותית ביותר, בזמן בו אנשים מתקשרים אחד עם השני בצורה הרבה יותר חזקה ורצופה, תדמיתם של מנהלים, בין אם מנהלים בדרג בינוני, ובין אם מנהלים בדרך גבוה, תופסת משקל משמעותי ביותר.


מה חושבים עליכם? מה יחשוב על הלקוח שלי והאם הוא הגדיל את הקטין את סיכוייו אצל מי ראה אותו בכנס הזה? לפעמים הפערים בין מה שחושבים עליכם לבין מה שאתם מאמינים שאתם משדרים לסביבה הם עצומים,ומהווים את הסיבה לכך שאנשים לא רואים את היתרונות שלכם כפי שאתם מכירים אותם, היתרונות שאתם רוצים שאנשים יראו! גם אם נדמה לכם שאתם יודעים מה חושבים עליכם, הרי שלעיתים לא רחוקות, בעיקר בדרגי ניהול בכירים,תיווכחו לדעת שקשה לכם לדעת באמת מה דעתם של אנשים. מחקרים מראים כי אנשים בדרגים גבוהים לא תמיד שומעים מהכפופים להם את האמת, החשש מתגובת הבוס קיימת ומונעת מהעלאת משובים שליליים או דעות מנוגדות לדעה שהציג המנהל, וגם קולגות לא תמיד יספרו לכם את האמת- לא רוצים ליצור אויבים. כל אדם רוצה להבליט את יתרונותיו, ומנהלים אמורים לדעת כי החשוב הוא לא מה אתה חושב על עצמך, אלא איך העולם רואה אותך. תדמית לא נקבעת במוח שלך אלא במוחם של אחרים כשהם רואים אותך. איזה רגש אתה מעורר אצלם. איך תוכל לדעת מה תדמיתך?

  1. ביקורות, חוות דעת שנתיות- בחברות הייטק רבות נהוג תהליך של review שנתי. נסה למצוא את חוות הדעת הללו ועבור עליהן. בדוק האם יש בהן דפוס שחוזר על עצמו, לטובה או לרעה.

  2. Google yourself- חפש את עצמך בגוגל. מה כתוב שם? האם זה מה שאתה רוצה שידעו עלייך?

  3. צור שאלון אנונימי- תכין לעצמך סקר אנונימי ופזר אותו אצל העובדים, חברים, קולגות. מה אתה עושה נכון? מה אתה עושה רע? מהן התכונות הבולטות שלך לטובה? מהן התכונות הבולטות לרעה? הדבר הכי טוב שעשית בשנה האחרונה? הדבר הכי רע שעשית בשנה האחרונה? תן להם אפשרות לענות ולהחזיר את הסקר בצורה אנונימית וכך תקבל שיקוף מצוין של מה חושבים עליך.

צעדים פשוטים שכאלה יכולים לתת לך פרספקטיבה טובה לגבי הפערים בין מה שאתה חושב על עצמך לבין מה שחושבים עלייך ויודעים עלייך. אם יש כאן פערים, הרי שברור שאתה רוצה לצמצם אותם על מנת שידעו את יתרונותייך ואת הדברים בהם אתה מצטיין. רוב האנשים מוצאים פערים ואם גם אתם מצאתם כאלה אל תיבהלו, פשוט תתחילו לעבוד על תדמיתכם הציבורית.


פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page