פוסטים אחרונים
Please reload

עמרי כספי – הספורטאי הישראלי היחיד שעובד על מיתוג

16/04/2011

עמרי כספי כיכב השבוע בכתבה של אביתר לנג בכלכליסט. הכתבה עסקה באופן בו כספי ממנף כלכלית את העובדה שהפך למותג. על פי הכתבה מאחורי כספי השחקן  יש מערכת שמנהלת את כספי המותג. מערכת זו כוללת סוכן אמריקאי ושני ישראלים- לירון פנאן שמנהלת את העבודה התקשורתית של כספי, ואת אחיו איתן שאחראי על הצד האינטרנטי של המותג.
 

בשונה מרוב הספורטאים הישראלים לכספי יש אתר רשמי מתוחזק ומתופעל היטב, עמוד אוהדים בפייסבוק וגם חשבון טוויטר. גם אני רואיינתי בכתבה וציינתי לטובה את העובדה שהמיתוג של כספי נכון כי הוא מדגיש שני דברים: הראשון את היתרונות היחסיים שלו, והשני שהמיתוג הוא אמיתי ואותנטי. מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל. בנוסף כספי מנצל לטובה את המדיה החברתית ועושה זאת בצורה טובה, בטח טובה הרבה יותר מרוב הספורטאים והמאמנים הישראלים, שבואו נגיד את האמת- רובם המכריע אינו מנצל את המדיה החברתית כדי לדבר עם האוהדים.
 

הפעילות של כספי במדיה החברתית לא מורכבת רק משירי הלל לכוכב, (כמו שהיה קורה בספרים של הספורטאים של פעם), אלא טורים אישיים כנים, בהם מגלה כספי באמת מה עובר עליו. מי שרצה לדעת איך הוא מרגיש כשהוא לא משחק, יכל לקרוא את זה בצורה חושפנית וישירה מאוד (בטח יחסית לקלישאות ישראליות כמו "אני מכבד את החלטת המאמן") באתר האישי שלו. מי שרוצה לשמוע היכן הוא ומה עובר לו בראש יכול לקבל עדכונים מהישראלי הראשון ב- NBA בטוויטר, ומי שממש רוצה קשר עושה את זה בעמוד האוהדים בפייסבוק. אבל כספי (או אחיו), לא מסתפקים בהעמדת עמוד אוהדים, אלא משכילים לנצל זאת לאינטראקציה עם האוהדים (מעל 50,000 יש בעמוד שלו בפייסבוק)- למשל תחרות בין האוהדים ויצירת קשר ישיר איתם, מענה על שאלות וגם קידום מחנה הכדורסל שהוא עורך.
 

נדמה שכספי הבין מה שחלק גדול מהספורטאים והמאמנים שלנו לא הפנימו: אמנם למדיה המסורתית יש עדיין עוצמה גדולה בהשפעה על הציבור, יש לכבד זאת ולדעת לעבוד גם עם העיתונות הכתובה והמשודרת וגם זאת האינטרנטית, ויחד עם זאת למדיה החברתית יש אפשרות לתת לאדם/ספורטאי/מאמן/מנהל חברה לגעת ולדבר ישירות עם אוהדיו/לקוחותיו. במדיה המסורתית אין אופציה כזאת!
 

היום ברור שמי שיפנים זאת יוכל לצבור לעצמו יתרון גדול. לא רק מבחינת פופולריות והפיכתו למותג, אלא גם אח"כ בצד הכלכלי. מותגים חזקים ירצו להתחבר למי שיש לו קהל אוהדים גדול, שאנשים מקשיבים לו ומתקשרים איתו. היום כדי להשיג חוזי פרסום אתה צריך להביא משהו נוסף מעבר להישגים הספורטיביים שלך. זה נכון לא רק לגבי אנשי ספורט. זה נכון גם לגביכם- אם אתה מנכ"ל מוצלח, את מנהלת מובילה, צלם חתונות טוב, מאפרת מצוינת או מגישת חדשות – תמיד צריך להיות ערך מוסף למה שאתם עושים, לטעמי זה הקשר הישיר והאכפתי עם האנשים בחוץ. ברגע שתבליטו אתה זה, והיום נוח לעשות זאת במדיה החברתית, (זה חינם, זה פשוט לתיפעול וזה נגיש), תצברו יותר ויותר "אוהדים", יותר אנשים שיזדהו איתכם. בסופו של דבר, כולם יבינו את זה, והערך שלכם כמותגים יגדל.

Please reload

יצירת קשר
  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black YouTube Icon
  • Black LinkedIn Icon