פוסטים אחרונים
Please reload

אין יחסי ציבור בלי מיתוג

02/08/2012

יחסי ציבור או מיתוג?

 

"אני רוצה להיות מפורסם….אני רוצה לקבל יחסי ציבור לעסק שלי…אני רוצה להיות בעיתון…מה עם כתבה בעיתון…" אלה חלק מהפניות שאני מקבל מחברות ועסקים שרוצים לקדם את העסק שלהם.

לכל אחד הסיבה שלו- יש כאלה שחושבים שחשיפה תקשורתית תקדם את העסק שלהם (והיא אכן תקדם), יש אחרים שרוצים פרסום בשביל האגו ולא דווקא בגלל קידום העסק (והם לעולם לא יודו בזה)- אבל השאלה אני מעלה כאן היא האם יחסי ציבור בלי מיתוג מקדים, יעשו את העבודה?

יכול להיות שזה יעצבן לא מעט חברות יחסי ציבור, אבל מי שעושה יחסי ציבור בלי תהליך מקדים של בניית מותג, עושה תהליך לא נכון ולא מועיל. למה אני מתכוון? עורכי דין יש בלי סוף, גם סוכני ביטוח, פוליטיקאים, צימרים, בתי מלון, חברות הייטק ומה לא, כתבה פה בעיתון או שם באתר אינטרנט, יעשו את העבודה לטווח קצר. אבל האם אתם והעסק שלכם רצים מרתון (אפילו אולטרה-מרתון) או בונים על ספרינט ל- 100 מטר?

עבודה נכונה של חשיפת העסק שלכם צריכה להתחיל מהמיתוג שלו- והכוונה שלי היא לא למיתוג ויזואלי של לוגו, אתר ומצגת יפה (שגם הם מגיעים בשלב מסוים), אלא למיתוג אמיתי- כזה שיבצע תהליך שיחלץ מכם מה מייחד אתכם ואת העסק שלכם.

יחסי ציבור שיגיעו אחרי תהליך של מיתוג נכון יניבו פירות נכונים יותר, ולא יהיו כמו עץ ללא שורשים. כתבה גדולה ללא בנייה נכונה של בידול העסק ומיתוגו על פי הערכים המוספים והמבדלים שלו לא תיתן כלום! פשוט תיעלם עם הדגים או בתוככי הגוגל.

מה לעשות נכון? תעשו תהליך ראשוני של מחקר וגילוי מה מבדל אתכם מכל האחרים בענף שלכם, תראו איך אתם חושפים את המיתוג הזה, ולא פחות חשוב- תמשיכו לתחזק את המיתוג הזה כל הזמן באופן קבוע.

ורק כאן מגיע שלב יחסי הציבור- רק אחרי שאתה יודע בזכות מה אתה רוצה להיות מפורסם ומה עושה אותך שונה, אתה יכול לגשת לשלב של יחסי הציבור, אבל לא להיפך.

 

 

 

Please reload

יצירת קשר
  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black YouTube Icon
  • Black LinkedIn Icon