פוסטים אחרונים
Please reload

הדרך הלא נכונה לשיתוף פעולה

17/09/2012

 

"היי, הייתי רוצה ליצור איתך שיתוף פעולה", מתחילה השיחה. כך היא מתחילה והסוף מוכר "והיינו רוצים להציע ללקוחות שלך את השירות שלנו". זו הדרך המחורבנת ביותר שאני מכיר. זו הדרך המעצבנת ביותר שיש. שיתוף פעולה הוא משהו ששני הצדדים נהנים ממנו, לא רק צד אחד. רוב החברות שפנו אלי עד היום ביקשו בשפה מכובסת להעביר להן לקוחות "ואז הלקוחות שלך יהנו מהשירות המדהים שלנו, בהנחה!" סיפר הקול בקו השני.
 

אז הנה מה שאני חושב: אני מכיר אותך בדיוק 34 שניות, למה שאפקיר את הלקוחות שלי בידיך?
 

אתה רוצה שיתוף פעולה ואני מבין מה אני נותן לך- מה אתה נותן לי? מי שרוצה שיתוף פעולה צריך להבין ששיתוף פעולה הוא דו כיווני. שני הצדדים אמורים להנות ממנו.

שיתוף פעולה הוא לא: תן לי לקוחות ותהיה מבסוט מזה שנתת להם משהו טוב.
 

שיתוף פעולה הוא לא: תקנה ממני.
 

שיתוף פעולה צריך להיבנות ולהירקם יחד, בצורה בה שני הצדדים מכניסים את הערכים המוספים שלהם לתוך מרכיבי העוגה, שיוצאת טעימה מהכישרונות והכישורים  של שני הצדדים.
 

שיתוף פעולה נכון יצור מוצר חדש ששני הצדדים בנו, או לחלופין כשכל צד משלים את השני. גרפיקאית שמציעה למתכנת שיעביר לה לקוחות לא מציעה למתכנת שום דבר. אבל אם שניהם יבנו ביחד חברה שבונה אתרים/עמודי פייסבוק/בלוגים, שני הצדדים מציעים מוצר חדש, משלימים זה את זו, ושניהם נהנים מעוגה שלא היתה קיימת לפני שהם התחברו.

Please reload

יצירת קשר
  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black YouTube Icon
  • Black LinkedIn Icon