פוסטים אחרונים
Please reload

להגיד את דעתי או לשתוק?

10/12/2012

אחת הסיבות העיקריות ביותר למתח פנים ארגוני, מתח בין עובדים, מנהלים, ומתח בין מנהלים לבין עצמם, היא חילוקי דעות מקצועיים.

 

כן, יש גם את אלה שפשוט לא אוהבים מישהו, אבל הכוונה שלי היא למתח שנוצר בשל חילוקי דעות, נקודות מבט שונות ורעיונות מנוגדים. חילוקי דעות שכאלה יכולים להביא למתח גדול.
 

מצד שני, שתיקה אל מול דעת הרוב, לאו בהכרח טובה והיא גובה מחיר, בעיקר מצידו של זה השותק. דעתו אינה נשמעת, איש אינו יודע מה הוא חושב. לפעמים נדמה לנו שאם נגיד דעה שמנוגדת לכל השאר, היא תגרום למתח בעבודה, אבל זה לא חייב להיות כך. אפשר להציג את הדעה שלך, שונה מהדעות של השאר, בצורה מנומסת, נעימה ועם טקט. לא כל מחשבה שונה היא בהכרח חילוקי דעות שמובילים למתח.
 

אבל מה עדיף? מה האופציה השנייה? ללכת הביתה עם כאבי בטן על זה ששתקנו? ואם נקודת המבט שלנו היא הנכונה יותר? לא כדאי לומר אותה וגם לקבל את הקרדיט על חשיבה רעננה ושונה?
 

אלא שבלטו תמיד היו יוצאי דופן. אף אחד לא חשב שיהיה טלפון בלי מקשים, אבל סטיב ג'ובס הוא זה שחשב על מסך המגע בטלפון והיום כולם מיישרים קו עם אפל. אל תחששו להיות יוצאי דופן ולהביע את דעתכם. עשו את זה בצורה נעימה, בלי לתקוף, פשוט הציעו נקודות מבט שונה.
 

נטרלו את המילים "אבל, בניגוד, אני חושב ההיפך", וצרו אוירה נעימה כשאתם מביעים את דעתכם. היא חשובה לא רק לעסק בו אתם עובדים, אלא גם לתדמית האישית שלכם.
 

וויליאם ריגלי, הבעלים של חברת המסטיקים המפורסמת ניסח את זה מצוין: "כששני אנשים כל הזמן מסכימים, אחד מהם מיותר".
 

אל תהיו מיותרים. הביעו את נקודות המבט שלכם, יכול להיות שיש בה משהו.

Please reload

יצירת קשר
  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black YouTube Icon
  • Black LinkedIn Icon