פוסטים אחרונים
Please reload

למה העיתונות רותחת על יאיר לפיד?

18/04/2013

יאיר לפיד הפקיע מידי העיתונות את הבלעדיות על הקשר שלו עם הציבור. זו הסיבה האמיתית לכעס ולביקורת שלהם על השימוש שלו בפייסבוק 
 

 

 

לא מזמן שמעתי את עודד שחר, פרשן כלכלי, עיתונאי וגם איש נחמד, כועס על ענייני הפייסבוק של יאיר לפיד.קרן נויבך הצטרפה גם. ב"תיק תקשורת" הקדישו לכך אייטם, ונדמה לי שהעיתונאים שכחו את תפקידם.תפקידם האמיתי. עיתונאים עובדים באמצעי תקשורת. הדגש הוא על המילה אמצעי. אמצעי תקשורת הוא אמצעי בו מתקשרים עם הציבור. הבלוג/הפייסבוק/הטוויטר, הם אמצעים לתיקשור ישיר עם הציבור. במה כלים אלה שונים מהכלים הממוסדים? אלה כלי תקשורת ללא פרשנים, מתווכים, עורכים, כלים שמאפשרים שיחה ישירה עם הציבור.  יאיר לפיד הוא נבחר ציבור, לא נבחר עיתונאים, ולכן כשהוא בוחר לתקשר עם הציבור באמצעים שלו, הוא עושה בחירה שיש לכבד אותה. לפיד פשוט הפקיע מידי העיתונאים את הבלעדיות על הקשר עם הציבור, וזו הסיבה האמיתית שלהם לכעס. הרדיו הוא אמצעי בו מתקשרים עם הציבור, גם הטלוויזיה, אתרי האינטרנט, העיתונים, וכן…גם הפייסבוק, הבלוג, האתר. כולם אמצעים לתיקשור עם הציבור. לא רק כלי התקשורת "הממוסדים", אלא גם הניו מדיה.
 

מדוע חושבים עיתונאים שיש להם מונופול על הקשר של יאיר לפיד עם הציבור? אחד הנימוקים שהעלו כתבים ופרשנים היה שבפייסבוק לפיד לא צריך להתעמת עם שאלות קשות. אני חושב בדיוק ההיפך. מול "הקהל" שלך, ישירות מול הציבור, אתה עומד מול השאלות הקשות ביותר הקיימות, בלי פילטרים, בלי דילים שנסגרים לפני ראיונות מה מותר ומה אסור לשאול. המדיה הקיימת היום, אתרים,בלוגים, פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, מובלי, פינטרסט… היא מדיה שמי שמנהל תדמית של אדם, חברה, אישיות ציבורית,חייב לדעת להשתמש בה. יש לא מעט עסקים שהסתגלו למדיה הזו, הגיע הזמן שגם כלי התקשורת הממוסדים יסתגלו לעולם החדש, בו הם לא מחזיקים בבלעדיות על השיח הציבורי.

Please reload

יצירת קשר
  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black YouTube Icon
  • Black LinkedIn Icon