פוסטים אחרונים
Please reload

יועץ התקשורת- מתווה מדיניות או רק מסביר אותה?

02/05/2013

 

"אתם קובעים את המדיניות שלכם לפי כותרת בעיתון" צעק פעם מעל דוכן הכנסת יו"ר ועדת הכספים לשעבר משה גפני וחידד את שתי הגישות העיקריות ביעוץ תדמיתי.
 

האחת קובעת שתפקידו של יועץ התקשורת היא לא לשבת ליד השולחן אלא בחדר ליד. לאחר קבלת ההחלטות, על יועץ התקשורת לקבל את החלטות הצוות המנהל ולדעת לתרגם אותן לשפה מובנת לציבור (לאו דוקא הציבור הרחב, לפעמים מדובר על החלטת הנהלה במפעל שצריכה להיות מועברת לעובדים, פעילות אחרת צריכה להיות מוסברת למשקיעים…). 
 

הגישה השנייה אומרת שיועץ התדמית צריך להיות נוכח בעת קבלת ההחלטה, ולומר למנהלים את משמעותה התדמיתית של כל החלטה והחלטה. כשלמנהלים יש מול העיניים את המשמעות התדמיתית והציבורית של החלטה,הם יכולים לעצור ולחשוב לפני שהם מוציאים אותה לפועל. (אני מניח שבנק לאומי לא היה לוקח את ההחלטה לגבי החוב של נוחי דנקנר אם הוא היה יודע את גודל המחאה והצעקה הציבורית. עדיף לדעת את גודל השריפה לפני הצתת הגפרור).
 

אז מה הגישה הנכונה? האם החלטות עסקיות בכלל צריכות להיות מושפעות מ"איך זה נראה"? הרי החלטות עסקיות צריכות להיות עסקיות טהורות. מצד שני- האם הניראות היא חזות הכל? האם החלטות צריכות להתקבל רק לפי "מה יגידו על זה"?
 

אני תומך בגישה לפיה יועץ התקשורת לא קובע, אבל בהחלט נמצא בשולחן מקבלי ההחלטות. לא כמקבל החלטות, אבל בהחלט ב"דעה מייעצת". יועצי התדמית והתקשורת חייבים לשבת ליד שולחן מקבלי ההחלטות, כיועצים, אך לא כמקבלי החלטות. יועץ התדמית צריך להיות שם ולתת את הזוית התקשורתית והתדמיתית- מה עשויות להיות ההשלכות התקשורתיות השונות, כיצד כל החלטה יכולה להיתפס ציבורית, ומה יכול לחזור אל החברה כתוצאה מהחלטה כזו או אחרת. למנהל לא נכון לקבל החלטה ולהגיד ליועץ התקשורת"לך ספר את זה לציבור". יועץ התדמית צריך להיות שם רגע לפני קבלת ההחלטה ולתת את הזוית המקצועית שלו. כפי שיועץ כלכלי מסביר את ההשלכות הכלכליות של כל החלטה, כך יועץ תדמית ותקשורת צריך לחוות דעתו על ההשלכות בתחומו.
 

אני מרחיב את זה וטוען כי יועצי התדמית והמיתוג צריכים להיות מעורבים כמעט בכל תחום בארגון שנוגע בניראות ותדמית. כיצד עונים לטלפון, איך נראה האתר, איך נראים המשרדים, מה התוכן החברתית של הארגון,כיצד מנוסח החומר הפרסומי, וגם- איזה השלכות יש לכל החלטה של הארגון. יועץ תדמית לא עוסק רק בעניין יחסי הציבור, יועץ התקשורת צריך להיות מעורב בכל החלטה, להסביר למנהל את ההשלכות של כל החלטה עוד לפני קביעת מדיניות, ולא רק לכבות שריפות או לעסוק בהסברת מדיניות.
 

מה דעתכם? האם היועץ צריך רק להגיע לאחר קבלת ההחלטה או להיות שותף בדיונים אודותיה?

Please reload

יצירת קשר
  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black YouTube Icon
  • Black LinkedIn Icon