פוסטים אחרונים
Please reload

על הסרט החדש של רשף לוי: מדיה חברתית מול מבקרי סרטים

07/07/2013

 

אז ללכת או לא ללכת לסרט החדש של רשף לוי "לצוד פילים"?

במהדורת סוף השבוע של חדשות ערוץ 2 היתה כתבה נפלאה של ציון נאנוס עם רשף לוי ("הבורר", "חתונה  קולומביאנית" ועוד יצירות משובחות ונהדרות) לכבוד צאת סרטו "לצוד פילים".
 

הכתבה נוגעת ומרגשת, מספרת את סיפורו של לוי, אביו, והחיבור לסרט.  כתבה שכזאת מיד מביאה אותך ל- google כדי לראות מתי והיכן מציג הסרט, ומיד אתה נרתע- מבול של ביקורות שקורעות את הסרט לגזרים בכל דרך, צורה ומילה אפשרית. אבל רגע, מה הולך פה? כזה גרוע?

 

 

 

כמובן שזה מיד מרתיע, כלומר- מי רוצה ללכת לסרט שהוא לכאורה כזה מאכזב? אבל אז אתה עושה סטופ לשנייה. מבקרים יצרו לעצמם תמיד שם של "רעים", קוטלים כל דבר שזז. החלטתי לחפש עוד מקור מידע. הלכתי לעמוד הפייסבוק של רשף לוי, אם כבר קטילות אז הקהל במדיה החברתית הרבה יותר אכזרי מהממוצע, אולי אפילו ממבקרי קולנוע. אם מישהו לא סבל את הסרט הזה, הוא לא יהסס לכתוב "מאכזב" במקרה המנומס, ויהיה נושך מכל מבקר מקצועי.
 

אבל התגובות היו שונות כל כך ממבקרי הקולנוע, פשוט עולם אחר, אנשים נהנו, צחקו, התרגשו, ושיבחו את הסרט.

 

 
בראייה שלי, רשף לוי השתמש (אולי מבלי להתכוון לכך) בשילוב נהדר כדי להתגבר על המבקרים.
 

ראשית- יחסי ציבור מסורתיים- כתבה בטלויזיה, כזו שנוגעת ומספרת סיפור אישי של החיבור שלו אל הסרט. שנית- מדיה חברתית. עמוד הפייסבוק שלו. לוי מצלם את הקהל בהופעות, מצלם את הקהל שרואה את הסרט שלו, מעלה את התמונות לעמוד שלו.
 

אתה מגיע לשם ורואה אנשים שנהנים, שמחים, אהבו את הסרט. אז למי להאמין? למבקרים או לקהל שראה ונהנה?
 

אני הולך עם הקהל. ואתם?

Please reload

יצירת קשר
  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black YouTube Icon
  • Black LinkedIn Icon