פוסטים אחרונים
Please reload

הכנה למשבר תקשורתי. שלב א׳- הפנמה שהמשבר יגיע

04/02/2014

איך מתכוננים למשבר תדמיתי
 

שלב א׳: הפנמה- המשבר יגיע, השאלה רק מתי ובאיזו עוצמה.
 

המשבר שלכם ממש כאן, ואתם לא התכוננתם. אפילו לא ידעתם שזה יכול לקרות בכל רגע.
 

גם סופרגז לא האמינה, תנובה, שטראוס, איל גולן, רמדיה….הרבה חברות לא מתכוננות למשברים, כי…זה לא חשוב למה הן לא מתכוננות, מה שחשוב הוא האם אתה, בחברה שלך- מוכן למשבר?
 

חוסר הכנה יכול לחסל חברות במקרה הרע, לגרום להן נזק כספי גדול במקרה הפחות רע. במקרה הטוב? אין מקרה טוב.

 

יש שתי סיבות לכך שחברות לא מכינות עצמן למשבר:
 

- הן לא מאמינות שזה יקרה דוקא להן.
 

- הן מאמינות אבל מתעלמות במגוון תירוצים, שהנפוץ הוא ״כשזה יקרה נתמודד״.
 

אבל היום בעידן התקשורת הפתוחה המועברת בשניות לכל העולם, משברים פורצים בעוצמה ובמהירות אדירה. וכמו בכל דבר בחיים, מי שמתכונן, מגיע טוב יותר. חברה שנתפסת מופתעת, תגיב ותתנהל פחות טוב מחברה שמכינה את המנהלים שלה למצבי משבר.
 

נכון, יהיו כאלה שיטענו שאי אפשר להתכונן למשבר מכיוון שכל משבר אינו דומה למשנהו. יש בכך מן האמת, אבל בעיני זה עוד תירוץ. גם בספורט כל בעיטה לשער היא שונה- חלק מהבעיטות הן חופשיות, בחלקן יש מגן שלוחץ עליך, וחלקן נבעטות תוך כדי נפילה…אז מה? לא מתאמנים ומתרגלים?
 

כל ארגון וכל חברה יעברו משבר, הם יכולים לבוא מוכנים ולהגיב טוב יותר אם כצעד ראשון הם יבינו שמשבר יגיע. ברגע שזה יקרה, הם יפנו משאבי זמן ותקציב כדי למנוע משבר, או לדעת לעצור אותו ולהגיב אליו בצורה מהירה ומיטבית.
 

לחברה שלך כבר היה משבר? הגעתם מוכנים?

Please reload

יצירת קשר
  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black YouTube Icon
  • Black LinkedIn Icon