פוסטים אחרונים
Please reload

הבנת את המלחמה?

01/08/2014

 

במלחמה הזאת המדיה החברתית ניצחה, אבל האם גם אתה הפנמת את זה?

האם שוק הפרסום והשיווק יעביר את התקציבים הגדולים מהטלוויזיה לאינטרנט?

 

 

המלחמה הזאת שוב הוכיחה- המדיה החברתית על כל גווניה, מפייסבוק, דרך טוויטר, מובלי, אינסטגרם ויוטיוב- המדיה הזאת היא שקובעת, סוחפת ומשפיעה יותר מכל. המדיה המסורתית על פרשניה משפיעה פחות ופחות.

 

שימו לב לנתונים- בזמן שאולפני הטלויזיה והרדיו מלאים בפרשנים ומגישים שנוטים לצד השמאלי של המפה (יונית לוי, רביב דרוקר, ערד ניר, רזי ברקאי, יעל דן….), הרשתות החברתיות מלאות במי שמצדד בהמשך המבצע, ובמי שנוטה לצד הימני של המפה הפוליטית. גם מי שאינו מסורתית ממצביעי הימין, תומך בהמשך המבצע.
 

אם נחתוך את זה בצורה גסה, נבחין בבירור כי בעוד המדיה המסורתית נוטה להפסקת אש, המדיה החברתית נוטה להמשך המבצע. ואיך זה משפיע על הציבור?
 

בסקר האחרון שפורסם, 87 אחוזים מהציבור תומכים בהמשך המבצע. למה? כי אנשים מופשעים יותר ממה שחברים וחברים של חברים שלהם אומרים, מאשר ממה שפרשן כזה או אחר אומר. עברו הימים בהם עיתונים וטלוויזיה קבעו סדרי עולם (תשאלו את חוסני מובארכ ששלט בכל כלי התקשורת).
 

 

אבל, וזה אבל גדול, האם עסקים, חברות ואנשי שיווק אכן יסיטו את התקציבים הגדולים לטובת המקום בו נמצא הקהל? האם הם ישקיעו את רוב תקציביהן בדרכים הנכונות להשיג את תשומת ליבו של הקהל שהם רוצים? לצערי הגדול התשובה היא לא. מעטות החברות שילכו לתהליכי בידול משמעותיים ומשם ישימו את רוב הכסף במדיה החברתית בצורה נכונה.
 

מי שמשקיע מליונים בפרסומות טלוויזיה, לא יהיה אמיץ מספיק להסיט את כל התקציב הזה (גם לא חצי ממנו) לטובת בידול, מיתוג, פייסבוק, טוויטר ויטיוב. בישראל עדיין רוב התקציבים ילכו לכיוון פרסום מסורתי, למרות שכלי התקשורת המסורתיים מאבדים את כוחם ועולים יותר כסף.
 

למה? כי קשה לנו להסתגל ולהבין את המפה, זה קורה לרובנו רק אחרי שהרוב עושים את זה.
 

מי שיבין את זה מהר, יחסוך הרבה כסף, וירוויח יותר.
 

מה אתה תעשה?

Please reload

יצירת קשר
  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black YouTube Icon
  • Black LinkedIn Icon