פוסטים אחרונים
Please reload

״מה זה נותן המדיה החברתית הזאת? שורה תחתונה- זה מגדיל מכירות?״

12/04/2014

״מה ה-ROI של זה? מה זה שווה? מה יוצא מזה בכלל?״
 

ככה התחילה שיחה ביני ובין ״יועץ עסקי״ של אחת החברות שאני מנהל להן את המדיה החברתית. הוא היה אנטי מראש (״מה זה נותן המדיה החברתית הזאת? שורה תחתונה- זה מגדיל מכירות?״), הרגיש מאוים מזה שפתאום הכניסו לחברה מישהו בלי לשאול אותו, אבל השאלה שלו לגיטימית ועולה לא מעט פעמים.
 

 

מה יוצא לעסקים מזה שיש להם עמוד פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר. זה שווה את ההשקעה?
 

אפשר לדון בזה הרבה מאוד, להראות גרפים, סטטיסטיקות ומקרים שעמודי פייסבוק הביאו מכירות ועסקאות. אבל את אותה שאלה אפשר להעמיד מול שלטי חוצות, פלאיירים, פרסומות בעיתונים. מאיפה אתה יודע, אדון יועץ, מה החשיפה לפרסומת בעיתון? אתה יכול להגיד לי נתונים לגבי החשיפה לפרסום בעמוד 64 למטה מימין? לא, ממש לא- מה שיש לך הם נתונים לגבי כמות האנשים שקנו את העיתון, לא נתונים לגבי הצפיה במודעה.
 

אבל לעצם השאלה שלו- מה החזר ההשקעה, מה יוצא מזה??? שלך. נתוני הרייטינג לא מספרים לך כמה אנשים הלכו להשתין בזמן הפרסומות בטלוויזיה. הנתונים בפייסבוק, אגב, מדויקים הרבה יותר והפרסום שם גם זול יותר.
 

התשובה שלי היא מאוד פשוטה: יש משהו יותר יקר וחשוב מהשם שלך? מהמוניטין של חברה? מדיה חברתית עוזרת לבנות שם, עוזרת לחזק אותו, ומי שבאמת מבין בעסקים, יודע שעסק הוא לא ספרינט של 50 מטר, הוא ריצה לטווח ארוך, ובריצה לטווח ארוך אתה חייב לתחזק את המוניטין שלך, להפיץ אותו לכל עבר. אתה חייב לשמור עליו. השם שלך הוא הדבר היקר ביותר, החשוב ביותר, שיש לך, שיש לחברה שלךֿ, שיש לעסק שלך.
 

נ.ב.
לגבי המכירות: כן, המדיה החברתית מגדילה מכירות. מי שיש לו מוניטין טוב ויודע ליצור אותו ולהפיץ אותו דרך המדיה הזאת, מגדיל מכירות.

Please reload

יצירת קשר
  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black YouTube Icon
  • Black LinkedIn Icon