top of page

חזק ומהר - כך מטפלים במשבר תקשורתי

אז איך מחסלים משבר תקשורתי ? מהר, חד וחלק, בלי היסוסים. זו הדרך היחידה לחסל משבר שנמצא בחיתולים. המתנה, היסוס, התפתלות, או כל דבר אחר שנמצא באמצע, יביאו להתעצמות המשבר עד לכדי מצב בו לא תשלטו בו.

עולם הספורט הוא המקום הטוב ביותר להביא ממנו דוגמאות, משום שמעבר למשבר עצמו הוא מערב גם אמוציות גדולות מאוד. יש הרבה מאוד דוגמאות איך לא לטפל במשבר, אבל הנה אחת שמדגימה איך לעשות את זה נכון.



פרשת הקליפרס, הגזענות של הבעלים דונלד סטרלינג והמבחן הראשון של הקומישינר החדש של ה NBA אדם סילבר. ברשת התפרסמה הקלטה של סטרלינג מתבטא בגזענות נגד שחורים. כולם בארה״ב יודעים שסטרלינג כזה, שהוא מבוגר מאוד, שהוא ממש לא פוליטקלי קורקט ושלא כל החוטים אצלו בראש מחוברים כמו שצריך.

אלה היו יכולים להיות יופי של תירוצים לאדם סילבר הקומישינר, אבל סילבר עשה מה שהוא היה צריך לעשות. חתך ומהר.

 עזרו לו גם הסנסורים הכלכליים והחברתיים בארה"ב. הקליפרס כבר ספגו מכות כלכליות קשות בשעות הראשונות לפריצת המשבר, התגובות לא איחרו לבוא, וסילבר היה צריך להחליט: להתפתל או לעשות מעשה. והוא עשה: השעייה של סטרלינג לכל החיים. והשעייה בארה"ב היא אמיתית- סטרלינג לא יכול להגיע אפילו לאימון או מתקן של הליגה. חד, חלק, מהיר וחד משמעי. הצעד של סילבר עצר כדור שלג שכבר צבר תאוצה. הנזק נעשה, אבל עצר בזמן.

ובישראל? מעטים המקרים בהם אנחנו חותכים ומהר. הרבה פעמים אנחנו מגיבים לאט למצב משברי,ממתפתלים בהסברים. עצה שלי- נסו לעבוד מהר והחלטי. וזה קשה, קשה מאוד. במצבי משבר הרבה בעלי אינטרסים יתקשרו וילחצו אתכם ועליכם, אבל רק ככה מחסלים משבר- מזהים מהר, מחליטים על דרך פעולה, מבצעים ומודיעים.

מהר, חד משמעי, ועומדים בתקיפות מאחורי ההחלטה.




פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page