top of page

איך להיות מותג – המדריך, חלק א׳

עודכן: 25 במאי 2020

רובנו מבינים היום שלהיות כמו כולם לא מקדם אותנו לשום מקום. אם לא נבלוט בזכות היתרונות שלנו, לא נתקדם, לא נרויח יותר, לא נעלה בסולם במקום העבודה שלנו, ובמקרה שאנחנו בעלים של חברה- לא נצליח להקדים את המתחרים שלנו. בסופו של דבר מי שלא מבדל את עצמו או את החברה שלו, ימצא את עצמו נלחם על המחיר הזול, ורובנו לא רוצים להוריד מחירים.

כדי שחברה תצליח היא צריכה להיות שונה, מבודלת וכל עובדיה ומנהליה צריכים לדעת היטב את ערכיה ואת הערכים המוספים שלה. 


מיתוג הוא סיכום כל החוויות, המחשבות, האסוציציות שיש למי שכל בא איתנו במגע. בסופו של תהליך בידול ומיתוג נכון, ניצור שפה בה החברה תשוחח עם הלקוחות שלה בכל ממשק שהוא- במכירות, בפייסבוק, באתר, בפלאיירים, ביחסי הציבור שלה ובמסעות הפרסום שלה (אם יש כאלה). יצירת עקביות ושימוש באותה שפה, יטמיע את המיתוג שלכם ואת הבידול שלכם ויגרום לאחרים לזהות אתכם.

אז איך עושים את זה? לפניכם החלק הראשון במדריך שלכם להפוך למותגים:

חלק ראשון - ענו על השאלות הבאות: מהן הסיבות בגללן או בזכותן הוקמה החברה/ מה הסיבות שהחלטת להקים את העסק שלך? (כסף הוא לא סיבה הוא תוצאה. מימוש עצמי, הגשמה, לעזור לאנשים- אלה סיבות עמוקות ואותן אתם צריכים לחפש).

  1. מה ההסטוריה של החברה? מתי הוקמה, על ידי מי, למה הוא החליט להקים אותה? מה היו המטרות אז, מה היה החזון, האם המטרות השתנו?

  2. מה היתה הדרך של כל אחד ממנהלי החברה? איך בחר דווקא בתפקיד הזה? מה מניע אותו? מה הדבר בזכותו הוא קם בבוקר ומגיע לעבודה?

  3. מה מטרות החברה בשנה הקרובה?

  4. מה מטרת העל של החברה?

  5. מה גורם לאנשים להתאמץ בחברה, מה יושב להם בבטן ומזיז אותם?

מה תמיד תעשו עבור הלקוחות שלכם בכל מצב?

 חלק שני- אספו את התשובות מהעובדים שלכם (אם אתם עובדים לבד, תכתבו הכל לבד- זה יעבוד).

כתבו יחד את כל התשובות לכל שאלה. שימו לב שיהיו מילים זהות או דומות בכל תשובה ותשובה. יהיו מילים שיחזרו על עצמן בשאלות שונות, וזה מצוין. המילים הללו מהוות את הערכים של החברה, את היעוד שלה, ועל ידי שימוש במילים אלו תוכלו להתחיל ולנסח את מטרת העל לשמה קיימת החברה (החזון שלה).

ועכשיו חלק חשוב- הקפידו שהחזון שלכם לעולם לא יהיה מוצר, זה תמיד יהיה משהו גדול ומעורר השראה, ויגיע מהסיפור האישי של כל אחד ואחת מהאנשים שמרכיבים את החברה- למה הם עובדים איתכם. כשיש לחברה חזון, מטרה, יעד על- כל העובדים יודעים לאן הספינה מנווטת, ומכוונים את עצמם לאותן מטרות.

זהו השלב הראשון בתהליך בידול ומיתוג. זה לא לוגו, זה לא סלוג. זו שפה הנובעת מהערכים המוספים של כל האנשים בחברה שלכם.

יש לכם הערות? רעיונות? אשמח לשמוע!



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page