top of page

איך להיות מותג? המדריך, חלק ב׳

יום אנחנו כבר מבינים שמותגים חזקים יותר ממוצרים. אפשר לראות את זה בעולם הגדול: אפל תמיד תמכור יותר כי היא מייצרת תחושה רגשית עבור הלקוחות שלה, ולא רק מייצרת מוצרים.

מעצב שיער שמחובר ללקוחות שלו ברמה הרגשית, יעבוד טוב וחזק יותר מאשר ספר שותק שרק מייצר תספורות או תסרוקת. זה נכון גם לגבי קוסמטיקאית, או לגבי חברה שנותנת פתרונות מיחשוב לעסקים- אם אתה מחובר ללקוחות שלך, תמכור להם יותר ותצליח יותר. זה לא מוצר- אלה הערכים המשותפים לכם.

בחלק הראשון של המדריך ״איך להיות מותג״, למדנו כיצד נמצא את החזון שלנו, את מה שגורם לחברה שלנו או לעסק שלנו להיות מה שהם. זה לא מוצר, זה לא שירות וזו אינה מקצוענות. מה שגורם לנו לעשות מה שאנחנו עושים הוא תחושת השליחות שיושבת לנו עמוק בבטן, או במילים גדולות- החזון של החברה שלנו. אם כל עובדי החברה מחובירם לחזון הזה, מאמינים בו ומממשים אותו, הספינה שלכם תנווט לאותו כיוון, ולא משנה אם יש לכם 3 עובדים או 300.



הפעם ננסה לנסח את הערכים של החברה שלך. מהם ערכים? הכי קל זה לפתור את נושא הערכים בשתי מילים- שירות ומקצועיות, אבל בתפיסה שלי, עסקה שאינו מקצועי או מעניק שירות טוב, הוא עסק שלא ישרוד, ולכן הערכים של החברה שלכם צריכים מחשבה קצת יותר מעמיקה. אל תעשו לעצמכם הנחות, תשקיעו קצת מחשבה לעומק. מה תמיד תעשו? מה לעולם לא תעשו?

1. איך מנסחים ערכים: הערכים הם מה שאתם עושים ביום-יום, מה שאתם נאמנים אליו, ומה שלעולם לא  תפרו. ערכים הם העקרונות שמפעילים אתכם כבני אדם וכמנהלים בחברה. הקוים המנחים שמובילים אתכם, את המנהלים שלכם, את העובדים שלכם. במה אתם מאמינים? שכל אחד יכתוב לבד את הערכים שלו ואז קבצו אותם על לוח מחיק גדול, תראו מה משותף לכם, במה כולכם מאמינים. אם אתה שם לב לעובדים שלא מודעים לערכים של החברה, עליהם ליישר קו איתך, ויותר חשוב- עלייך להטמיע בהם את ערכיך. אחרת חלק מהחברה תלך למקום שונה מהמקום אליו אתה מכוון.


2. איך הערכים הללו באים לידי ביטוי ביום-יום של החברה שלכם? מה הפעולות שאתם והעובדים שלכם  עושים שגורמים לערכים אלה להתבטא? זה לא חייב להיות ערב צדקה, זה יכול להיות גם לומר את האמת ללקוחות, גם אם אתם עלולים לשלם על זה מחיר. תעברו על כל ערך ותראו האם ואיך אתם מקיימים אותו ביום-יום.

3. תרבות ארגונית- מהי התרבות הארגונית שלכם? יש כזאת? האם היא מבטאת כל ערך וכל פעולה שלכם? חשוב שתהיו כנים עם עצמכם.

לאחר 3 הפעולות הללו נסו לחבר הכל ולכתוב את המשותף לכם:

מה הערכים שלנו כחברה?

איך זה בא לידי ביטוי בפעולות היומיומיות שלנו?

איך זה משתקף בתרבות הארגונית שלנו?

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page