top of page

מדריך: איך תתחיל את מיתוג החברה שלך

ההבדל בין מוצר למותג נמצא עמוק במוח שלנו, בתת מודע. מותג (מוצר + תג) למעשה מגביר את הערך של המוצרים, של החברה או של האדם שהפך למותג.

אם בעבר חברות היו רגילות שענייני המיתוג והתדמית שלהן יחיו במימד אחד או שניים בלבד (פרסום ויחסי ציבור), הרי שהיום היחסים הבינאישיים הפכו לנחלת הכלל בעקבות המדיה החברתית, הבלוגים, השיחה הוירטואלית, או במיהל אחת- האינטרנט, ומחייבים חברות לעסוק במימד נוסף וחשוב לא פחות.

אז מהיכן מתחילים את המיתוג, את האסטרטגיה של החברה שלכם בעידן הזה של פה לאוזן על סטרואידים (זו לדעתי ההגדרה הכי נכונה ששמעתי של מדיה החברתית).

אני מתחיל כל תהליך מיתוג ובידול של חברות במספר שאלות, שכל אחד יכול לשאול את עצמו בתוך החברה שלו, בין אם היא גדולה או קטנה



  1. מה החברה שלכם נותנת ללקוחות שלה? מה אתם למעשה עושים, בשביל מה אתם קיימים? מה אתם עושים כל יום? מה הערכים המוספים שמי שקונה את המוצרים שלכם או משתמש בשירותים שלכם מקבל?

  2. מי הלקוחות שלכם? נסו לאפיין אותם- מצב סוציו אקונומי, גיל, מין, איך אתם מגיעים אליהם?מה הם חושבים עליכם? מה אתם רוצים שהם יחשבו עליכם?

  3. האם אתם משתמשים במדיה החברתית כדי לספר לאותם לקוחות את הערכים שלכם? איך? אתם יכולים לספר להם יותר?

  4. האם המסר שלכם לגבי החברה שלכם והמוצרים שלכם קיים בכל מה שאתם עושים? במיילים, בשילוט, בבלוג, בפייסבוק, טוויטר, יוטיוב…? האם יש לכם קו אחיד- ויזואלית, מילולית, שירותית?

  5. יש משהו שאתם עושים שונה מהמתחרים?

חמשת הסעיפים האלה נראים פשוטים, אבל כשמתעמקים בהם נכנסים לתחילתו של תהליך עמוק של בידול ומיתוג, תהליך שאינו פשוט, אבל הפירות שלו אחר כך שווים את המאמץ. האם אתם שאלתם את עצמכם את השאלות הללו? האם יש עוד שאלות שהייתם שואלים בתחילת תהליך אסטרטגי של החברה שלכם?



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page