top of page

״מסע ישראלי- חיבור דרך ארץ״- תהליך המיתוג והבידול

איך שומרים על הקיים ויחד עם זאת מחדשים אותו? תהליך המיתוג שעשינו ל״מסע ישראלי״ היה תהליך מרתק ומאתגר. ארגון חינוכי, שלוקח ילדים בכיתה י״א, ומחבר אותם לעם, לארץ ולמדינה. זה מסע ישראלי. לא רצינו לבוא ולפרק כל מה שהיה בעבר, כי זה חלק מהמורשת של מסע ישראלי, אבל היה ברור שצריך לכוונן את החזון, המטרות, ולהבין- בעיקר בארגון פנימה- אל מנהליו ואנשיו, את השפה בה הארגון מדבר. החבר׳ה של מסע ישראלי יוצרים חיבור של בני הנוער ועושים את זה דרך מסעות לאורכה של הארץ, בשיטה של מעגלי חינוך, מהמעגל הקטן ביותר (אני ועצמי) ועד למעגלים הגדולים ביותר (העם, הארץ והמדינה). עוברים דרך הכותל, חלקת גדולי האומה וסיפורים של אנשים שעשו כאן שינוי.

הגענו להליך הבידול והמיתוג של מסע ישראלי בתיזמון מעולה. ברקע עלו כתבות על ישראלים שיורדים מהארץ בגלל יוקר המחייה, ובגלל השאלה ״מה יש לנו פה? יקר פה, קשה פה, ובכלל- מה הקשר שלי לכאן״. במסע ישראלי מטפלים בדיוק בנושאים הללו- מה החיבור של כל אחד ואחת לזהות הישראלי והיהודית שלנו. כדי להתחיל את התהליך ביצענו מחקר- מה עושה מסע ישראלי, באיזה נקודות הוא נוגע, איך מתנהל המסע עם הילדים. עבדנו עם מנהלי המסע, ובדקנו מה אומרים המורים, התלמידים, ההורים שחוו את מסע ישראלי, כיצד זה מתיישב עם מטרות המסע ועם מה שאומרים מנהלי מסע ישראלי. יצרנו שיקוף של התדמית לעומת התדמית אליה שואפים במסע, ומתוך זה הרכבנו את החזון של ״מסע ישראלי״, את הערכים המובילים של הארגון ואת הערכים המוספים שלו. היה לנו ברור, שהלוגו הקיים (סימון שבילים בכחול-לבן) על רקע סלע, הוא לוגו טוב, יפה, מתאים ומזוהה, אבל עם התהליך נולד גם סלוגן: מסע ישראלי: חיבור דרך ארץ. כל אחת מהמילים (חיבור, דרך, ארץ) עומדת לבדה, וכל המילים יחדיו עומדות גם הן בשילוב מצוין ומייצגות את מה שהמסע עושה. הלוגו חובר לסלוגן והוטמע בכל מקום בו יש למסע ישראלי ניראות וממשק עם קהל הלקוחות- מורים, מנהלים, תורמים ותלמידים. את ההשקה של המיתוג החדש חנכנו ב״יום שיפוץ״ בו כל העובדים עצרו את העבודה היומיומית, צבעו, חידשו, ותלו מחדש את השילוט, התמונות והלוגו המחודש של מסע ישראלי.


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page