top of page

עשה ואל תעשה במדיה חברתית

עודכן: 26 במאי 2020

העניין הוא לא רק יצירת עמוד הפייסבוק או חשבון הטוויטר, העניין הוא איך לעשות את זה נכון. הטוויטר מאומץ על ידי לא מעט ספורטאים ישראלים, חלקם עושים את העבודה נכון, חלקם מפספס. הנה כמה טעויות נפוצות, סוג של "עשה ואל תעשה", בחשבון המדיה החברתית שלך:

  1. מטרות- לפתוח חשבון טוויטר ולהתחיל לספר בו איפה אכלת, אינו מטרה, זה גם לא יכול לשרת כלום, אלא אם כן המקום בו אכלת הוא שותף עסקי שלך. תגדיר מטרות, אסטרטגיה תקשורתית תדמיתית ולשם כך תשתמש בטוויטר. זו לא בושה להעסיק אנשים שזה המקצוע שלהם. אם אתה לא רוצה לשלם להם באופן חודשי, שלם רק על בניית אסטרטגיה. עדיף מאשר להתנהל ללא מטרה- זה כמו לכדרר במגרש בלי לדעת איפה השער.

  2. תשתמש בשפה נקייה- בלי קללות, בלי לעזאזל, בלי שטויות- יש ילדים שעוקבים אחרי החשבון שלך. אל תרחיק אותם, אל תהיה מודל רע.

  3. תזכור מי הקהל שלך- יש אנשים שמתכתבים אחד עם השני בטוויטר. תתכתבו גם עם הקהל שלכם. אם אתה פוליטיקאי- תענה לשאלות, אם אתה ספורטאי- תאחל מזל טוב. תענו לשאלות, זה כלי תיקשור עם האוהדים ,ולא  אמצעי להעברת דאחקות עם חברים.

  4. אל תענו ב: "לא טוב לך? אתה לא חייב לעקוב אחרי". אנשים מגיעים בד"כ כי אכפת להם, אם יש לך מישהו מעצבן, מציק, או אחד שמקלל, אל תחשוב עליו בכלל. פשוט תתעלם. יש מספיק אוהדים שאוהבים אותך שעוקבים אחרי החשבון שלך- תתייחס אליהם.

  5. הודעה פרטית אינה פרטית- כל מה שאתה כותב, כולל בהודעות פרטיות בפייסבוק או ב-DM בטוויטר (הודעה ישירה), יכול להתפרסם ברבים. כל אחד יכול לעשות "העתק" ו"הדבק". אל תיקח סיכון. תחשוב מה אתה עושה ומה אתה כותב.

  6. עברית נכונה: לאיית נכון, להגיד מספרים בצורה נכונה, לכתוב רהוט וללא שגיאות. בדוק לפני השליחה. עברית לא נכונה יכולה לפגוע קשות בתדמית.

  7. אל תחשוב שהתקשורת המסורתית מתה: נכון, הטוויטר והפייסבוק חזקים, אבל העיתון, אתרי האינטרנט תכנות הטלויזיה..כל אלה עדיין קיימים. לא להתעלם מהם, במיוחד ברגעי משבר. במקרה הטוב ביותר- השתמש בטוויטר שלך/בפייסבוק שלך ודע להעביר דרכם את המסר שלך לתקשורת המסורתית, שהכתבים יצטטו משם.



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page