top of page

איך באמת בונים מטרות, וגם משיגים אותן

אחד האתגרים הגדולים הקיימים היום הוא יצירת תוכנית פעולה נכונה.

כמעט כל חברה וכל אדם יודעים לסמן את המטרה הגדולה שלהם , אבל מעטים יודעים איך להפוך את זה לתוכנית פעולה יומית, כזו שתקרב ותיצור תנועה לעבר המטרה.

אז מה עושים?

הנה תוכנית פעולה קצרה, שתעזור לכם להגיע למטרה שלכם, וגם תייצר צעדים קטנים ואפקטיביים.

  1. כתבו מה אתם רוצים להשיג בעוד 3-5 שנים. מה החלום הגדול? קחו דף וכתבו את החלום הגדול שלכם, פרטו כמה שיותר- מה תעשו שם, איך תיראו, מה תקרינו החוצה, מה הקולות שתשמעו מסביב...פרטו כמה שאפשר.

  2. בסעיף השני, כתבו מה צריך לקרות בשנה הקרובה כדי שתתקרבו לחלום הגדול. לדוגמה: אם אני בן 17 והחלום שלי הוא להיות שחקן כדורגל בליברפול בגיל 22, אז בשנה הקרובה אני אגיע לקבוצה הבוגרת של המועדון שלי, אשתפר בבעיטה, שליטה בכדור, פיסיות...

אם אני בעלים של חברה קטנה והחלום שלי הוא מחזור של מיליון דולר בעוד 3 שנים, אז בשנה הקרובה אני צריך להקים תשתית שיווקית, לשכור אנשי מכירות מעולים, לדייק את המוצר שלי ולפתח מוצר אחד חדש.

3. מה צריך לקרות בכל יום כדי שתגיעו למטרות השנתיות שלכם? כאן מגיעה האומנות שלכם. פרקו את המטרה השנתית לפעולות קטנות. ברגע שתגיעו לפעולות קטנות, שבועיות ויומיות, אתם יכולים להיות בטוחים שתתקרבו למטרה השנתית, וזו תקרב אתכם לחלום הגדול.


ועוד טיפ קטן: כשאנחנו מגדירים פעולה יומית, בסוף היום אנחנו צריכים לדעת לענות בצורה חד משמעית האם היא בוצעה. כן, או לא. אם המטרה מוגדרת בצורה מעורפלת, ואנחנו לא נדע לענות אם עשינו או לא עשינו, אז לא הגדרנו אותה טוב.

לדוגמה: אם הפעולה שלי היא לשפר את הכושר, אז לא אוכל לדעת אם אני צריך לבצע 5 דקות ריצה או 50- זוהי הגדרת פעולה לא נכונה ולא מדויקת. אבל אם נגדיר: 30 דקות ריצה בקצב של 11 קמ״ש, הרי זוהי פעולה שבסוף היום נוכל לענות האם היא בוצעה/לא בוצעה.


לסיכום: הגדירו חלום גדול, פרקו אותו למטרה השנתית, ופרקו אותה לפעולות יומיות לביצוע.


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page